Urim koncentracijo

Branje za 4 min.

Koncentracija je pomembna, kakor tudi naše usmerjanje pozornosti. Predavanje ni vezano le na šolsko učenje. Podaja nekaj teorije in primere vaj za urjenje v koncentraciji. Namenjen je vsem, ki opažajo, da bi njihova koncentracija lahko bila še boljša.

Urim koncentracijo

Koncentracija je sposobnost zbirati misli na zaželeni točki in jih tam pustiti. Sposobnost in zmožnost koncentracije cenijo tako umetniki kot znanstveniki. Nič ne koristi, če se lahko koncentrirate samo za nekaj sekund, biti morete sposobni, da svoje misli  tudi za dalj časa naravnate na določeno točko.

Koncentracija pri delu in opravljanju nalog je pogoj za kvalitetno opravljeno delo. Koncentracija pri učenju je pogoj za uspešen študij. Koncentracijo povečujemo s pitjem zeliščnih čajev, ingverjevega čaja z limono in meto ali s črnim čajem. Če nam koncentracija uhaja na kruljenje v želodcu, morda najprej lakoto premagamo s kozarcem vode. Kot drugo pa vemo, da se po preobilnem obroku koncentracija telesa preusmeri na presnovo, zato se ob učenju ne prenajedamo. Za koncentracijo je pomembna telesna drža. Sedimo vzravnano. Med učenjem vstanimo, naredimo nekaj počepov. Lahko se pretegnemo tudi na stolu.

Na koncentracijo vplivajo tudi naša pričakovanja in postavljeni cilji. Z motivacijo usmerimo svojo pozornost in razvijamo koncentracijo ob določenih nalogah. Lahko je naša prednost, da si določimo, kdaj, kje in kako se bomo učili. Vemo, da imamo kratkoročni in dolgoročni spomin. Če snov dobro skladiščimo, je nismo pozabili. Le za priklic potrebujemo nekoliko več časa. Nova snov izpodrine staro. Zato je ugotavljanje predznanja tako pomembno. Pozorni smo na avtorje, izid literature in se urimo v primerjanju.

Za koncentracijo so priporočljive vaje. Ves čas, ki ga namenimo jamranju, je lahko sproščen pogovor pred učenjem in nam služi, kot osnova za koncentracijo na učenje. Pozornost nam ne bo uhajala na stvari, ki nas bremenijo. Hitri bomo ob učenju in bomo 100% pri stvari. Hitro ugotovimo, da se redkeje lotimo snovi, ki je prej nikoli nismo obdelali oz. se je nismo lotili z veseljem in z vso svojo vnemo. Zmeraj raje posežemo po tistem, kar nekaj že vemo. A naš cilj je, naučiti se učiti se v življenjskih situacijah, veliko odnesti iz vsakdanjika. Biti zmeraj na preži. Učenje pri knjigi naj bo le za snov, ki se je drugače ne moremo naučiti. Za osvajanje snovi potrebujemo še dobro razvite miselne procese, sposobnost primerjanja, sistematiziranja in sklepanja. To, koliko se obremenimo, je odvisno od rokov. Roki za preverjanje znanja so določeni pravočasno. Če smo na tekočem s snovjo in obiskujemo šolo, predavanja je učenje pred preverjanjem zanimivo. Primerjamo, deduciramo in apliciramo s konkretnimi primeri ter urimo svoje miselne procese, zato ohranjamo svojo umsko kondicijo in se ne bomo po nepotrebnem obremenjevali. Uporabljajmo vse inteligence in si naredimo učenje/življenje zabavno. Če si ogledamo dokumentarni film, si morda pred, ob ali pa o tem kaj preberemo.

Kadar pa beremo literarna dela, zgodbe, izmišljotine, basni svojo koncentracijo razvijamo tako, da smiselno sledimo naslednjim dogodkom v literarnem delu. Pozornost usmerjamo na like, kraje, morda na dogodke in poiščemo rdečo nit.

Barve v veliki meri vplivajo na našo koncentracijo. Koncentracijo in budnost ohranja rdeča barva, simbolizira ustvarjalnost in modrost. Pri določanju značajskih lastnosti s pomočjo barvne lestvice najljubših barv razlikujemo med pozitivnimi in negativnimi lastnostmi. Tako je za rumeno kljub znanemu pozitivnemu učinku in čustvenemu naboju življenja, prisrčnosti do sveta in prepuščanja v navdihu in intuiciji, kljub plemenitosti in širokosrčnosti. Je pa za osebe, ki imajo rumeno med najljubšimi barvami značilno, da je koncentracija pomanjkljiva in je zavisten, ljubosumen, posmehljiv in piker. In modra, ki pozitivno uvidevno zaupa v prihodnost, notranje uravnovešeno in urejeno z občutkom za pravičnost, kljub temu k značaju kliče prazne upe, sanjavo romantičnost in pomanjkanje discipline.

Verjetno se sprašujete, kaj storiti za dobro koncentracijo?

Izvajati vaje in vaditi koncentracijo in pozornost. Učenci, ki imajo težave z branjem, usmerjajo pozornost na besedilo in obdržijo stopnjo pozornosti med branjem. Vaja usmerja pozornost na neko besedilo in ohranja pozornost skozi celotno (kratko) vajo.  Učenec »trenira« celostno prebiranje besed ter hitro premikanje oči z besede na besedo.  Vaje lahko delamo tako pogosto, kot se vam zdi potrebno.  V začetku je nekaj več porabe časa zaradi prilagajanja pravilom Ko učenci to osvojijo, traja vaja ca. 1-2 minuti, učinek pa je zelo dober. Lahko jo uporabimo za začetek delovnega dne, kot razvedrilo ali pri uvodu, pri dopolnilnem pouku. Po večkratni uporabi takih vaj se prepoznavanje in zapisovanje besed zelo izboljšata, sposobnost koncentracije pa poveča.

        Izkazovanja  - Izkazujejo se športniki, mi jih obožujemo.
Obožujemo jih do zmage in naprej. Šport, disciplina, motivacija.
Tudi MI se bomo morali kdaj izkazati.

 

Literatura:

Gunther, B.: Urjenje spomina in koncentracije, Ljubljana

Dejavniki uspešnega učenja ; Barica Marentič Požarnik

Russel, P.: Knjiga o možganih, Ljubljana